Blanketter

Här har vi samlat alla blanketter för dig som är arbetsgivare, anställd eller pensionär inom Svenska kyrkan. Här hittar du också våra olika pensionsavtal.

Blanketter - Arbetsgivare

Blankett

Årsrapportering – beställning av manuell registrering

Årsrapportering via blankett. Observera att denna möjlighet endast är öppen för arbetsgivare som inte har tillgång till Svenska kyrkans gemensamma IT-system.

Särskild avtalspension – överenskommelse

Blankett som används vid överenskommelse om särskild avtalspension mellan arbetsgivare och arbetstagare.

Steg för steg-guide pensionsanmälan

Pensionsavtal

TPA18 Svenska kyrkan

Nytt kollektivavtal för anställda inom Svenska kyrkan. Avtalet börjar gälla den 1 januari 2018.

KAP-KL Svenska kyrkan

Aktuellt kollektivavtal för anställda inom Svenska kyrkan.

Kyrkans PFA 2000

Tidigare avtal som gällde mellan 1998-01-01 och 2005-12-31 för anställda födda 1938 och senare (för de födda 1937 eller tidigare fortsatte PA-KL att gälla).

PA-KL

Tidigare avtal som gällde mellan 1985-01-01 och 1997-12-31.

Stadgar

Har du Acrobat Reader?

För att kunna öppna pdf dokumenten krävs det att du har Acrobat Reader installerat på din dator.

Du kan ladda hem den senaste versionen av programmet här.

Skriv ut och skicka in!

Du kan fylla i blankettens fält direkt i PDF-filen. Observera att blanketten sedan måste skrivas ut och skrivas under innan du skickar in den till oss.